سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفترچه شماره 2 90

خوب دفترچه مربوط به انتخاب رشته کنکور ارشد 90 هم اومد. تو ام.بی.ای حدود 60 درصد افزایش سهمیه داشتیم!!! البته دست گل مسئولین گرانمایه درد نکنه که به لطف بالا بردن ظرفیت دانشگاه های بین المللی و مجازی این شاهکار رقم خورده !فکر کنم دانشگاه ها هم به طرح هدفمند کردن!! وارد شدند!
 این جدول فکر کنم روند این شاهکار رو بخوبی نشون میده:
 
دو نکته مثبتی که وجود داشت کم نشدن ظرفیت و دانشجو گرفتن دانشگاه شریف بود که هر دو به لطف ورود در رشته MBE بود! و نکته دیگر حذف دوره M.Sc بود که راستش نمیدونم مثبته یا منفی!!
لینک های زیر مطمئنا می تونه راهنمای شما در انتخاب رشته تون باشه که از 5 تا 9 خرداد مهلت دارید.

» نظر

نتایج اولیه کنکور ارشد 90

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 90 اعلام شد:

http://srv2000.sanjesh.org/Arshad/90_T1/

 دوستان من یه فرم کارنامه گذاشتم تا اگر مایل بودین لطف کنین به رسم هر سال درصد ها و رتبه تونو بذارید تا هم نسبت به سایر بچه ها مقایسه ای باشه و هم اینکه این اطلاعات رو سال بعد در اختیار دوستان بعدی قرار بدیم.
همونطور که اطلاعات سال های قبل در اختیارتون قرار می گیره. 
ممنون از این که همکاری می کنید و اطلاعات رو درست وارد می کنید.

 فرم کارنامه اولیه داوطلبان ام.بی.ای سال 90

تا دفترچه شماره 2 نیاد و ظرفیت ها معلوم نشه ،هیچ اظهار نظری نمیشه در مورد دانشگاه قبولی متناسب با رتبه کرد؛

وقتی دفترچه بیاد یک جدول از قبولی های 2-3 سال اخیر ام.بی.ای و رتبه بندی دانشگاه ها می ذارم رو بلاگ و اون موقع فکر می کنم هر کسی می تونه بفهمه احتمالا کجا قبول میشه.


» نظر

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 90

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در اوایل هفته آینده خبر داد.

دکتر محمد حسین سرورالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از روز سه‌شنبه 3 خرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته آزمون از روز پنجشنبه 5 خرداد ماه، افزود: مجازین در آزمون می‌توانند تا 9 خرداد ماه به صورت اینترنتی انتخاب رشته کنند، همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته از 3 تا 5 خرداد ماه در باجه‌های پستی توزیع می‌شود.

سرورالدین با اشاره به رقابت 951 هزار و 813 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: حدود 200 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند، بنابراین مجازین می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی 100 رشته محل را انتخاب کنند.

رییس سازمان سنجش با اشاره اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریور ماه، از پذیرش بیش از 75 هزار نفر در این آزمون خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است؛ چرا که در سال گذشته حدود 50 هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور 951 هزار و 813 داوطلب 27 و 28 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار شد.

http://www.noet.ir/noet/FullStory.aspx?gid=2&id=885

با تشکر از خانم نیلوفر


» نظر

برگزاری آزمون ارشد 90 دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه از صبح روز پنجشنبه با رقابت 500 هزار داوطلب در سراسر کشور، از پذیرش 12 درصدی داوطلبان در این آزمون خبر داد.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عبدالله سجادی جاغرق در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و در جمع خبرنگاران گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 500 هزار داوطلب در یک‌هزارو640 رشته محل، 339 رشته و در 132 واحد دانشگاهی از روز پنجشنبه آغاز شد و برگزاری آن تا شنبه ادامه دارد.
وی با اشاره به افزایش 13 درصدی شمار داوطلبان در آزمون سال 90 نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی نیز نسبت به سال گذشته 22 درصد و رشته محل‌ها 18 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به رقابت 500 هزار داوطلب در آزمون سال 90، گفت: از این تعداد 57 درصد را مردان تشکیل داده‌اند.
سجادی با بیان اینکه در آزمون نوبت صبح روز پنجشنبه 124 هزارو68 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 124 هزارو455 داوطلب شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در آزمون نوبت صبح جمعه 103هزارو162 داوطلب و در آزمون بعدازظهر 93 هزارو102 داوطلب، همچنین در آزمون نوبت صبح روز شنبه 93هزارو796 داوطلب و بعدازظهر 117هزارو226 داوطلب شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در آزمون امسال 246 رشته یک‌نوبتی داریم، گفت: در آزمون این دوره 93 رشته دونوبتی بود که تعداد داوطلبان با احتساب رشته‌های دونوبتی 655 هزار و 809 نفر است.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تأکید بر برگزاری آزمون در نهایت امنیت و دقت، خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سوالات از تنوع بالایی برخوردار هستند، چراکه برای هر گرایش دفترچه مجزایی طراحی شده است، همچنین از 50 روز گذشته نیز 30 نفر از همکاران ما برای امنیت آزمون در قرنطینه هستند.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه به ترتیب رشته‌های حسابداری، حقوق خصوصی، حقوق جزا و مدیریت اجرایی و مهندسی نرم‌افزار از تعداد داوطلبان زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بیشترین رشته‌هایی که خانم‌ها آن را انتخاب کرده‌اند، رشته آموزش زبان فرانسه با 91 درصد تعداد داوطلبان و رشته پرستاری با 88 درصد تعداد داوطلبان است.
وی افزود: همچنین در رشته مهندسی نفت و مکانیک و عمران با شرکت 98 درصد آقایان بیشترین شرکت‌کنندگان این رشته را تشکیل دادند.
به گزارش ایسنا، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به امکان افزایش تعداد انتخاب رشته محل یا رشته گرایش برای داوطلبان این دوره آزمون گفت: در نظر داریم مقدمات ایجاد فضا برای انتخاب بیش از یک رشته محل یا یک رشته گرایش را برای داوطلبان فراهم کنیم که درصدد هستیم این برنامه برای آزمون امسال لحاظ شود و نتایج را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا داوطلبان آزادی عملی در انتخاب رشته داشته باشند ولی در صورتی که این امکان فراهم نشد حتما برای آزمون سال آینده این تغییر ایجاد خواهد شد.

سجادی از اعلام نتایج آزمون در نیمه دوم شهریورماه خبر داد و افزود: تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش خواهد داشت


» نظر

آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از دوشنبه

آزمون کارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه 22، 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و در این آزمون 500 هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد 43 درصد زن و 57 درصد مرد هستند.

به گزارش ایسنا، مرکز آزمون دانشگاه آزاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: توزیع کارت این آزمون به‌صورت اینترنتی از طریق سایت www.azmoon.org  از ساعت 11 صبح روز دوشنبه 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یک ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت که داوطلبان این آزمون می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در هنگام ثبت نام دریافت کرده‌اند، نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند

در این اطلاعیه تصریح شده است: اطلاعات فردی و آزمونی شخص داوطلب به همراه عکس وی در کارت ورود به جلسه درج شده است و داوطلبان در صورت وجود هر مشکلی در اطلاعات مندرج در کارت لازم است در روز‌های دوشنبه19 تا چهارشنبه 21 اردیبهشت صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعد از ظهر از ساعت 14 الی 18 با مراجعه به باجه رفع نقص پیش‌بینی شده نسبت به اصلاح موارد مغایرت اقدام کنند.

بنابراین گزارش، داوطلبان لازم است در این خصوص به اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه 18 اردیبهشت از طریق روزنامه آفرینش منتشر و به ‌طور همزمان در پایگاه روابط عمومی مرکز آزمون به آدرس pubr.azmoom.net قابل مشاهده است، مراجعه کنند.


» نظر

اردیبهشت شد خرداد...!

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول خرداد ماه خبر داد.
دکتر طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول خرداد ماه، گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه و انتخاب رشته مجازین آزمون نیمه اول خرداد ماه اعلام می‌شود.
وی در خصوص تعداد مجازین آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: داوطلبان باید برای انجام انتخاب رشته حد نصاب لازم را کسب کنند و سپس بر اساس نمره و اولویت انتخابی پذیرش می‌شوند، بنابراین اعلام تعداد مجازین امکانپذیر نیست.
معاون سازمان سنجش در مورد نحوه انتخاب رشته داوطلبان، گفت: داوطلبان مجاز می‌توانند کد رشته محل‌های مورد نظر را از میان کد رشته یا کد رشته‌های انتخابی، انتخاب کنند.
طباطبایی از پذیرش 55 هزار و 658 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: بیشترین ظرفیت پذیرش در این آزمون 23 هزار و 136 نفر در گروه علوم انسانی و کمترین پذیرش مربوط به رشته‌های پزشکی با ظرفیت 141 نفر و رشته دامپزشکی با ظرفیت پذیرش 101 نفر است.
معاون سازمان سنجش درخصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون، گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.
بر اساس این گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور 951 هزار و 813 داوطلب 27 و 28 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار شد.


» نظر

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 90

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود
مشاورعالی سازمان سنجش خبرداد:
آغازانتخاب رشته مجازین ازاوایل خرداد
پذیرش بیش از65هزارنفر درآزمون

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت ماه، گفت: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌، از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 65 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شوند.
توکلی با اشاره به اعلام نتایج اولیه این آزمون در اواخر اردیبهشت ماه، گفت: انتخاب رشته مجازین در آزمون اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و نتایج نهایی نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش در خاتمه در خصوص نحوه انتخاب رشته، گفت: داوطلبان مجاز می‌توانند کد رشته محل‌های مورد نظر را از میان کد رشته یا کد رشته‌های انتخابی، انتخاب کنند.


» نظر

نوروز 90

بر ما سالی که گذشت

بر زمین گردشی

و روزگار را حکایتی

امید که آن کهنه رفته باشد به نکویی

و این تازه بیاید به شادی

.: سال نو مبارک :.


» نظر