سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستان سرکاری

به این نتیجه رسیدم که بیشتر دوستان اینجا سرکاری هستند. می پرسید چرا؟ چون هر از گاهی یه اسمی میاد یه سوالی می پرسه و میره. مثل گمنام 2،‏سحر 2 و ...

بدتر اینکه ممکنه یه نفر یه سوال بپرسه و خودش با اسم دیگه ای جواب بده. در هر صورت دنیای مجازی همینه و خوب و بدش با همه.

جدیدا هم که دوستمون سحر یه شایعه اینجا درست کرد و غیبش زد. بهر حال امیدوارم حرفام توهین به شخصی نباشه و واقعیت چیز دیگری باشه....


» نظر

آغاز ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

سلام...

دانشگاه آزاد بدون اطلاع رسانی مطلوب شروع به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 86 نمود !
ظاهرا دیگه زمان زیادی برای ثبت نام نمونده و خیلی از دانشجو ها اصلا خبر ندارن !
از دوستان من هیچ کسی خبر نداشت ، امیدوارم اینجا هم کسی نمیدونسته باشه تا من بشم فرشته نجات !!!!

از همه جالبتر که سایت WWW.Azmoon.NET که مخصوص دانشگاه آزاد است اصلا به روی خودش نمیاره که خبری رو سایت بزاره...

خلاصه که ثبت نام تا 16 آذر ادامه داره و هزینه ثبت نام هم 25300 تومان هست...
رشته هایی که دانشگاه آزاد در رابطه با مدیریت ارائه میده به قرار زیره :

1) مدیریت بازرگانی
2) مدیریت دولتی
3) مدیریت صنعتی
4) مدیریت تکنولوژی
5) مدیریت فناوری اطلاعات
6) مدیریت سازمان های غیردولتی
7) مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
8) مدیریت محیط زیست ( با 3 گرایش )
9) مدیریت شهری
10) مدیریت اجرایی
و ...

دانشگاه آزاد با وجود ارائه بیش از 10 گرایش مدیریت ولی رشته مدیریت MBA رو امسال هم اضافه نکرد...

در ضمن خدمت دوستانی که اطلاع از ظرفیت رشته های دانشگاه آزاد ندارن عرض کنم که اکثر رشته / واحدهای دانشگاه آزاد بین 19 تا 25 نفر ظرفیت برای هر رشته خود در نظر میگیرن... مثلا رشته شماره 4 در واحد علوم تحقیقات تهران 19 نفر ظرفیت داره و شماره 5 هم 24 نفر...

من سال پیش تو رشته اصلی خودم (‏سازه های آبی‏ ) کنکور دادم و خیلی راحت قبول شدم... کلا قبول شدن تو کنکور آزاد خیلی ساده است...

موفق باشین...


» نظر

داستان کنکور آزمایشی امروز !

سلام به همه دوستان !

امروز خیلی جالب بود، قرار بود کنکور آزمایشی ماهان رو بدیم... با برنامه ریزی افتضاح این کنکور گرفته شد !!!
فکر کنین رفتین سر جلسه و 2 دقیقه مونده به شروع آزمون آقای مراقب میگه کسایی که ام.بی.ای دارن فقط 110 دقیقه وقت دارن آآآآآ   !!!!
شما بگین آخه میشه، 30 سوال زبان 40 سوال جی مت 20 سوال ریاضی تو 110 دقیقه جواب داد ؟؟!؟؟!؟
بعد وقتی 110 دقیقه گذشت میگن لطفا ام.بی.ای ها بیان برگه ها رو بدن !!!! خوب معلومه چند نفر میشینن و سر فرصت تست میزنن !! خلاصه بنده پا شدم و فقط توانستم 2% ریاضی بزنم !!!!! کلی به این برنامه ریزی خندیدم‏ !! آخه کدوم آدم عاقلی میاد با حذف 30 تست تئوری مدریت زمان آزمون رو 60 دقیقه کم کنه ؟؟؟ آخه کی برای تئوری سوالی 2 دقیقه وقت میزاره ؟؟
من حتی وقت نداشتم فکر کنم حالا که زمان 180 دقیقه نرمال رو شما کم کردین من با چه زمان بندی تست بزنم !؟!؟ فقط تست زدم و اومدم بیرون....

به این 3 سوال جواب بدین !

1) از عبارت ( بعضی A ها ، B هستند ) می توان نتیجه گرفت...

الف) بعضی B ها ، A نیستند.
ب) بعضی A ها ، B نیستند.
ج) همه B ها ، A هستند.
د) بعضی B ها ،‏ A هستند.

 

2) آیا X ^ 2 + Y + 1 یک عدد صحیح است ؟

الف) x فرد است.
ب) مربع y زوج است.


3) سود در یک شرکت خاص مستقیما به درآمد وابسته است. اگر درآمد 95 میلیون تومان باشد سود چقدر است ؟

الف) سود 10 تومان در هر 100 تومان است.
ب) سود هر 64.5 میلیون تومان ،‏ 6.45 میلیون تومان است.

 


» نظر

آغاز دور جدید شایعات...

وقتی داشتم تئوری مدیریت میخوندم به این یک مطلب جالب رسیدم که مدیران اگه میخوان یک تغییری در سازمان بدن و این تغییر زیاد مورد پسند عموم کارمندان نیست با شایعه سازی سعی در بررسی پیامد طرح فوق دارن... مثلا : بعد از یک سال مالی ،‏ مدیران سازمان به این نتیجه میرسن که باید 15% از حقوق کارمندان رو کم کنن تا امکان بقا برای سازمان وجود داشته باشه. ولی این طرح با مخالفت و سر و صدا و مشکلات رو به رو خواهد شد ! خوب چیکار میکنن ؟ میان شایعه درست میکنن و میگن سازمان به علت خطر ورشکستگی تا 2 ماه آینده 20% از نیروی کار خودش رو تعدیل میکنه !!!!

از فردا تو سازمان همه دلواپس و نگران اینن که کی اخراج میشه !‏؟ نکنه من اخراج بشم !؟ فشار عصبی وحشتناکی به اکثر کارمندان میاد چون کاملا گیج و بلاتکلیف هستن ! 
هیچ مدیری هیچ حرفی نمیزنه و این جو مشکوک هر روز بدتر و بدتر میشه ! بعد از 2 ماه مدیران یک جلسه میزارن و میگن ما به این نتیجه رسیدیم برای بقا سازمان 15% از حقوق کارمندان و کسر کنیم ولی هیچ نیرویی رو اخراج نکنیم !!!! اونوقته که همه کارمندان خوشحال و راضی جلسه رو ترک میکنن و به جون آقای مدیر هم دعا میکنن که اخراجشون نکرده !!!!

کنکور ام.بی.ای امسال هم شده اینجوری !
1. شایعه حذف ریاضی
2. شایعه حذف ریاضی ، کاهش ضریب تئوری
3. شایعه کاهش ضریب ریاضی

ولی در آخر چی داشتیم ؟؟؟!!!!؟؟؟  حذف تئوری - کاهش ضریب ریاضی و زبان !!!

هنوز جو آروم نشده که من شدیدا شایعه افزایش ظرفیت رو دارم میشنوم ! این گفته که احتمالا شریف امسال 100 نفر میگیره و یا این که میگن دانشکده مدیریت شریف خواهان تخصیص بودجه بیشتری هست پس امسال با افزایش ظرفیت چشم گیر سعی در اخذ اون بودجه داره ( چیزی حدود 100 نفر روزانه و 100 نفر شبانه ) و ....

بنده به شخصه چون همیشه در زمینه خبر رسانی خط مقدم بودم از همین الان اخطار میکنم به دوستان به این حرف ها گوش ندین با این شایعه هایی که من شنیدم انتظار دارم که شریف ظرفیتش رو کم کنه که زیاد نکنه !!!! این حرف ها جز خوش خیالی و خیال بافی و عالم هپروت هیچی برای آدم کنکوری به همراه نداره...
فکر همون سازمانی باشین که دارن یک تغییر رو توش بررسی میکنن و شما نمیدونین اصل این تغییر چیه و فقط هدفشون عکس العمل شماست...
افزایش ظرفیت هیچ تغییر مثبتی در کل زمون امسال نمیده چون داوطلب علاقمند امسال خیلی زیاد شده پس بهتره درسمون رو بخونیم و به این حرف ها هم گوش ندیم ! قول میدم از 1 ماه دیگه این شایعه قوت بگیره ! چرا ؟ چون ما انسان ها همیشه به دنبال چیزی هستیم که دوست داریم بشنویم ، نه واقعیت !

راستی با اجازه آقا رضا من هم گاهی اوقات اینجا یه چیزایی مینویسم امیدوارم به درد دوستان بخوره...

پیروز باشین 


» نظر

به این چند سوال جواب بدید...

چند تا سوال GMAT یکی از کنکورهای آزمایشی: (به نظر من جوابی که خودشون دادن غلطه، شما هم جواب رو بگین تا من جواب پاسخنامه رو بذارم.)

کفایت داده ها:

1- آیا Z یک عدد صحیح فرد است؟

الف) Z/3 فرد است                   ب) 3Z فرد است

حل مسئله:

2- اگر x , y  دو عدد صحیح مثبت متوالی باشند کدام یک از اعداد زیر زوج است؟

1) x        

2) y

3) x*y

4) x+y

3-در عبارت مقابل X چند است؟             

                                                          x+(x+2) + (x+4)+ ....(x+10) = 600

1)95                 2)90             3)85                4)80

 

باز هم هست سعی می کنم سر فرصت بذارم. جواب یادتون نره دوستان.....


» نظر

اندر احوالات شیخ الامبولاو! ( ترجمه: عشق MBA) !

سلام، در حالیکه خوانندگان این وبلاگ دارند به تغییرات امسال کنکور فکر می کنن بد نیست یک بررسی اقتصادی هم داشته باشیم! در حال مطالعه مبحث اثر جانشینی، اثر تولیدی و اثر کل بودم با این مضمون که تغییر در قیمت مثلا نیروی کار می تواند باعث افزایش یا کاهش استفاده از آن گردد که بستگی به عادی بودن یا پست بودن آن دارد. به نظرم اومد که تغییرات امسال ( تغییر در ضرائب و مواد و حذف آت ت ) می تونه هم باعث افزایش شانس قبولی و هم کاهش اون بشه! با این تفسیرات:

حذف درس تئوری مدیریت انتخاب MBA رو بعنوان رشته دوم در کام تشنگان مدرک کارشناسی ارشد گواراتر کرد. این مسئله می تونه باعث افزایش داوطلبان و عشاق! این رشته بشه! از طرفی همین مسئله و  تغییر در ضرائب، برخی از داوطلبان رشته های غیرمهندسی رو از قبولی توی این رشته نا امید کرد که می تونه باعث کاهش داوطلبان بشه! مطمئنا هدف اصلی این تغییر ضرائب که به رهبری MBA شریف بوده افزایش حضور مهندسین در این رشته است چرا که ماموریت این رشته با تربیت مهندسین مدیر شو! عجین بوده. از طرقی حذف آ ت ت باعث افزایش داوطلبان صفر کیلومتر سابقه کار میشه و از طرفی می تونه داوطلبان با سابقه رو که به بهبود رتبشون با آنزیم آ ت ت امیدوار بوده اند از شرکت در این رشته مایوس کنه! با کاهش ضریب زبان داوطلبانی که به امید درصد بالای زبان بودند نا امید و کسانیکه زبان رو دست و پا شکسته می زنند امیدوار می کنه!

 مسلما این اتفاقات خیلی هم حساب شده نبوده و دست تصادف نقشی از صحنه جدید رقابت رو نقاشی کرده. اما شما پیش بینی کنید تغییر در میزان داوطلبان مثبت خواهد بود یا منفی؟ به تعدادی از پاسخهای درست بر اساس طرح آ ت ت! جوایزی اهدا خواهد شد. پس نظر یادتون نره.


» نظر

در ادامه اخبار جالب و غیر منتظره...!

طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت «آ.ت.ت»،از سوی وزارت علوم لغو شد

طرح پذیرش دانشجو ی کارشناسی ارشد به صورت «آ.ت.ت»، پس از 3 سال اجرا از سوی وزارت علوم لغو شد.

طرح پذیرش دانشجو به صورت «آ.ت.ت» در سال 1381 با هدف افزایش نقش و مشارکت دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دوره‌های تحصیلات تکمیلی تصویب و در سال 1382 در حالی اجرا شد که از همان ابتدا با ابراز نگرانی جمعی از دانشگاهیان نسبت به امکان اعمال نظرهای شخصی و غرض‌ورزیهای فردی در انتخاب دانشجو مواجه شد.


پذیرش دانشجوی ارشد از امسال منوط کسب نمره علمی در آزمون شد

دکتر حسن خالقی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز از لغو طرح پذیرش دانشجو به صورت «آ.ت.ت» از آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 خبر داد و اظهار کرد: پذیرش دانشجو به شیوه «آ.ت.‌ت» در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بر اساس مصوبه کمیته برنامه‌ریزی آزمونهای تحصیلات تکمیلی حذف ‌شد.

وی گفت:‌ با حذف طرح پذیرش دانشجو به صورت « آت.ت»، پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد تنها از طریق کسب نمره علمی در آزمون صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم در خاتمه علت این مصوبه را مشکلات اجرایی پذیرش دانشجو به شیوه «آ.ت.‌ت» عنوان کرد و گفت: علی‌رغم آنکه بسیاری از دانشگاه‌ها معتقدند که در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد باید دخیل باشند، به دلیل حجم بالای تقاضای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی و وجود برخی مشکلات اجرایی، مقرر شد از این پس آزمون کارشناسی ارشد بدون روش «آ.ت.‌ت» برگزار شود، بنابراین در کنکور کارشناسی ارشد سال 1386 نیز روش آت‌ت اعمال نخواهد شد.


سوابق تحصیلی داوطلبان در قالب «معدل» در آزمون کارشناسی ارشد اعمال می‌شود

دکتر توکلی معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره لغو طرح«آ.ت.ت» گفت: لغو این طرح هفته گذشته در کمیته آزمونهای تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تصویب و از امسال نیز اجرا می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه طی طرح «آ.ت.ت» به جز نمره آزمون سوابق علمی داوطلب و مصاحبه نیز ملاک پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شد ، تصریح کرد: سال گذشته انجام مصاحبه در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به دلیل پاره‌ای از مشکلات حذف شد و امسال نیز پس از بررسی و کار کارشناسی به دلیل حجم بالای کار اجرایی در انجام طرح«آ.ت.ت» و مشکلات ایجاد شده برای دانشگاه‌ها، ‌طرح «آ.ت.ت» نیز لغو شد.

وی افزود: بنابراین از این پس رشته‌هایی که به صورت «آ.ت.ت»‌ پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد داشتند نیز مانند سایر رشته‌ها نسبت به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند.

دکتر توکلی با بیان اینکه سوابق تحصیلی دانشجویان همچون گذشته در قالب معدل برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اعمال می‌شود،‌ تصریح کرد: زبان انگلیسی نیز همچون گذشته مانند درسی از دروس آزمون کارشناسی ارشد در پذیرش دانشجو اعمال خواهد شد.


دانشگاهها با طرح «آ.ت.ت» نقش و اختیار بیشتری در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد داشتند

دکتر جعفر توفیقی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری نیز درباره لغو طرح «آ.ت.ت» در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به ایسنا اظهار کرد: در طرح «آ.ت.ت» دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد نقش بیشتری داشتند و با انجام مصاحبه و در نظر گرفتن سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کردند که این مساله با استقبال زیادی از سوی دانشگاه‌ها روبرو شده است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم تفویض اختیار بیشتر به دانشگاه‌ها بوده است، گفت: طی طرح «آ.ت.ت» دانشگاه‌ها اختیار این را داشتند که از بین تعدادی داوطلب با توجه به سوابق علمی و تاثیر نمره آزمون دانشجویان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با مشکلات اجرایی روبرو بود، گفت: وزارت علوم می‌توانست در ابتدا مشکلات این طرح را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کرد و در نهایت طرح را لغو می‌کرد.


لغو طرح «آ.ت.ت» دانشجویان را به یادگیری مهارتهای تست‌زنی سوق می‌دهد

دکتر علی مقداری معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص لغو طرح «آ.ت.ت» در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: طرح «آ.ت.ت» روشی بسیار مناسب برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد است، چرا که طی آن دانشگاه‌ها فرصت انتخاب و شناسایی بهترین دانشجویان را خواهند داشت و طی آن اثرات آزمون کارشناسی ارشد در پذیرش دانشجو نیز کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد لزوما به معنای انتخاب بهترین دانشجو نیست، زیرا برخی داوطلبان از طریق کلاسهای کنکور و آموزش روشها و مهارتهای تست زنی، نمره و حد نصاب لازم را کسب می‌کنند.

وی افزود: بنده متاسفم که وزارت علوم به صورت سعی و خطا با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد برخورد می‌کند، چرا که روش «آ.ت.ت» تازه داشت جا می‌افتاد و وزارت علوم به جای آنکه این طرح را در جهت اصلاح و رفع ایرادات موجود بررسی کند؛ نسبت به لغو کل طرح اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه لغو طرح «آ.ت.ت» اقدام مناسبی نبوده است، گفت: انتظار ما بر این بود که تاثیر طرح «آ.ت.‌ت» در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد هر ساله افزایش پیدا کند تا طی آن تاثیر عملکرد تحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی و پذیرش وی برای ورود به دورههای تحصیلات تکمیلی افزایش یابد، با این حال با تصویب لغو طرح «آ.ت.ت» مجدد به حال اول بازگشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای پذیرش در کنکور مقطع کارشناسی، تصریح کرد: وزارت علوم در یک سو نسبت به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور اقدام می‌کند و از طرف دیگر تاثیر سوابق تحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را حذف یا کم می‌کند.

به گفته وی، اگر چه طرح «آ.ت.ت» مشکلاتی داشت ولی هیچ سیستمی کامل و ایده آل نیست بنابراین باید در جهت رفع ایرادات آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در اغلب دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی دخالت می‌کنند، گفت: نمره آزمون کارشناسی ارشد می‌تواند به عنوان یک معیار در کنار سایر ویژگیهای متقاضی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارزیابی شود.

وی با انتقاد نسبت به در نظر نگرفتن نقطه نظرات دانشگاه‌ها در زمان لغو طرح «آ.ت.ت»، خاطر نشان کرد: باید با برگزاری جلساتی با دانشگاه‌های مجری طرح «آ.ت.ت» و همچنین بررسی نظارت معترضین این طرح تصمیم گیری می‌شد.

وی با بیان اینکه با لغو طرح «آ.ت.ت»، دانشجویان مجددا به سمت یادگیری مهارتهای تست‌زنی حرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: از آنجا که در داخل کشور شناخت خوبی بر روی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف وجود دارد با استفاده از طرح «آ.ت.ت» می‌توان به راحتی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه و نسبت به پذیرش آنها اقدام کرد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در خاتمه با بیان اینکه این دانشگاه تجربه خوبی در اجرای طرح «آ.ت.ت» داشته است، گفت: طی سالهای اجرای طرح «آ.ت.ت» ورودیهای شایسته تری نسب به سالهای گذشته داشته‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی: در پذیرش دانشجو با طرح «آ.ت.ت» امکان اعمال سلایق و نظرات شخصی وجود داشت


طرح «آ.ت.ت» فاقد معیار عینی است

دکتر عبدالله شفیع آبادی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص لغو طرح «آ.ت.ت» در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، خاطر نشان کرد: فلسفه طرح «آ.ت.ت» در تئوری بسیار مطلوب است ولی به شرطی که شرایط اجرای آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه بررسی ویژگی‌های شخصیتی، جسمی و روانی داوطلب برای پذیرش در برخی رشته‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه در اجرای طرح «آ.ت.ت» اعمال نظرهای فراوانی توسط برخی افراد صورت می‌گرفت، چرا که معیار مشخص و عینی در این رابطه وجود نداشت، به گونه‌ای که گاهی اوقات فردی با کسب رتبه‌های اول پس از شرکت در طرح «آ.ت.ت» حتی مردود نیز می‌شد.

وی با بیان اینکه طرح «آ.ت.ت» باید در زمانی که شرایط آن فراهم شد، به مرحله اجرا درآید، گفت: گاهی اوقات متاسفانه نظرات شخصی و غرض ورزیها در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد طی طرح «آ.ت.ت» اعمال می‌شد که این مساله اثرات خوبی به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سلایق شخصی در جوامعی مثل جامعه ما دخالت زیادی دارد، افزود: در شرایط فعلی گزینش دانشجو از طریق طرح «آ.ت.ت» ضررهای فراوانی در بر دارد چرا که حق بسیاری از افراد ضایع خواهد شد.

دکتر شفیع آبادی با بیان اینکه طرح «آ.ت.ت» معیار عینی ندارد، اظهار کرد: به عبارت دیگر برخی اوقات دیده می‌شد که نمرات ارایه شده چند استاد در طرح «آ.ت.ت» تفاوتهای فاحشی با یکدیگر داشته چرا که معیار عینی و مشخصی برای آن وجود نداشت.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خاتمه تصریح کرد: در شرایط فعلی باید دانشجوی کارشناسی ارشد را از طریق کسب نمره و حد نصاب لازم در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش کنیم تا حقی از هیچ فرد ضایع نشود.

منبع: www.modir.ir


» نظر

دروس و ضرائب امتحانی کنکور سال 86

ضرایب‌ گرایش ها به ترتیب دروس مواد امتحانی‌ رشته‌ امتحانی‌ کدرشته امتحانی‌
1. مدیریت‌اجرایی
‌(1, 2, 2, 2, 1, 0)

2. مدیریت‌ (MBA)
(1, 2, 0, 0, 0, 2)

3. مدیریت امور شهری
( 2, 2, 2, 2, 1, 0)
1. زبان‌ عمومی‌وتخصصی‌ (انگلیسی‌)
2. استعداد و آمادگی تحصیلی ‌ویژه رشته ‌مدیریت‌
3. دانش‌ مسائل‌ روز در زمینه‌ مدیریت ‌موسسات‌ تولیدی، خدماتی و طرحهای ‌عمرانی
4. نظریه‌های‌عمومی‌مدیریت‌
5. زبان‌ فارسی
6. ریاضیات‌ عمومی 1, 2 دوره‌ فنی‌ و مهندسی‌
مجموعه مدیـریت‌ اجرایی‌

1. مـدیریت اجـرایی‌
2. مـدیریت (MBA)
3. مدیریت امور شهری
1148

(* - رشته ستاره دار)
توضیح :
* داوطلبان رشته مدیریت شهری باید حداقل 5 سال سابقه کار ترجیحاً در حوزه مطالعات شهری یا خدمات شهری پس از اخذ لیسانس را داشته باشند و ضمناً گذراندن دروس کمبود و موفقیت در مصاحبه ورودی اختصاصی ازشرایط تحصیلی دراین دوره می‌باشد
* برای گرایش مدیریت MBA آزمون زبان به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.


» نظر

آخرین تغییرات اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال جاری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال جاری از 20 آبان آغاز می شود و تا 8 آذر ادامه دارد و امکان تمدید نیز به دلیل تقاضای احتمالی وجود دارد.
دکتر "حسین پورکاظمی"- معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان شرکت در این آزمون باید با مراجعه به مراکز پستی در سراسر کشور و با پرداخت مبلغ 6 هزار تومان اقدام به دریافت دفترچه راهنمای آزمون و فیش چاپ شده مربوط به ثبت نام کنند. البته سازمان پیش بینی می کند 10 روز قبل از آغاز ثبت نام دفترچه راهنما را بر روی سایت قرار دهد.

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلب وارد سایت اینترنتی شده و فرایند ثبت نام را مطابق با توضیحات دفترچه راهنما انجام دهد.

وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته تغییرات کمی در دفترچه راهنما وجود دارد و ایجاد رشته جدید نیز در سایه دیگر رشته ها درج شده است.

پورکاظمی با بیان اینکه داوطلبان می توانند در سال جاری نیز در رشته های شناور شرکت کنند، گفت: رشته های مهندسی پلیمر و رنگ و مدیریت اجرایی به عنوان رشته های شناور به لیست این رشته ها افزوده شده است و داوطلبان می توانند علاوه بر رشته های مورد علاقه با پرداخت 6 هزار تومان دیگر این رشته ها را نیز انتخاب کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 86 رشته شناور در دفترچه درج شده بود و امسال این تعداد کمی بیشتر شده است. رشته های شناور بیشتر از میان رشته هایی که کارشناسی آنها در کشور وجود ندارد انتخاب می شوند.

معاون سازمان سنجش گفت: در سال جاری رشته کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای به صورت کد خاصی در دفترچه وجود ندارد و کد این رشته به عنوان زیر مجموعه رشته های مهندسی برق، مکانیک، مواد و مهندسی شیمی درج شده است و داوطلبان شرکت در رشته مهندسی هسته ای می توانند از رشته های لیسانس خود که مرتبط با این رشته است، وارد این رشته شوند.

نقل از سایت www.modir.ir


» نظر

مجموعه سوالات و پاسخهای 7 سال آزمون کارشناسی ارشد تهیه شد

گنجینه سوالات آزمون کارشناسی ارشد با تغییرات جدید قبل از ثبت‌نام آزمون در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
دکتر کوروش پرند، رییس مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از نرم افزار گنجینه سوالات، مرکز مطالعات سازمان سنجش اقدام به طراحی و پیاده سازی نرم افزار جدید گنجینه سوالات آزمون کارشناسی ارشد با تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است.
وی با بیان اینکه تغییرات جدید این نرم افزار در جهت کاربر دوست کردن آن بوده است، اظهار کرد: نرم افزار گنجینه سوالات شامل سوالات کلیه کد رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد از سال 79 تا 85، پاسخهای مربوط به سوالات آزمون هر سال ، ارایه سرفصلهای مصوب شورای عالی برنامه ریزی برای برخی رشته‌ها ، امکان برگزاری آزمون به منظور بررسی وضعیت علمی داوطلبان ، ارایه آمار شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان سالهای 81 تا 85 ، اعلام ظرفیت پذیرش برای هر یک از کد رشته‌های امتحانی سال 85 و ارایه ضریب دروس امتحانی هر یک از کد رشته‌ها در سال 86 است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار در هفت لوح فشرده تهیه شده است ، گفت: این نرم افزار برای گروه‌های آموزشی علوم انسانی در قالب دو لوح فشرده ، علوم پایه ، فنی و مهندسی در قالب دو لوح فشرده ، علوم کشاورزی ، هنر وعلوم پزشکی تهیه شده است.
دکتر پرند با بیان اینکه امسال نرم‌افزار گنجینه سوالات آزمون کارشناسی ارشد قبل از آغاز ثبت نام کنکور توزیع می‌شود ، تصریح کرد: این نرم افزار از طریق باجه‌های پستی سراسر کشور و به قیمت هر لوح فشرده 3 هزار تومان توزیع می‌شود.

» نظر
   1   2      >